Traballando os dereitos das mulleres na maternidade

O pasado xoves 30 de novembro, no marco do proxecto «Prevención de la Violencia de Genero y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10  comunidades de El Viejo, Chinandega, (Nicaragua) Fase I», cofinanciado pola Xunta de Galicia  e executado por APADEIM e Fundación Mujeres, desenvolveuse o Encontro Intercomunitario «Os meus Dereitos na Maternidade», contando coa participación de 45 mulleres das comunidades beneficiarias.

Despois de dar a benvida ás participantes iniciouse o Encontro formando cinco grupos de traballo para pór en común as súas expectativas sobre o mesmo.

Posteriormente, abordouse coas mulleres como os mandatos sociais inflúen na maneira de entender a maternidade, facendo análise sobre o que se transmite dunha xeración a outra. Ao fío desta reflexión as mulleres expresaron que desde pequenas foron formadas para que aprendesen a realizar os oficios do fogar e para que fosen boas nais, así como que cando a muller decide non ser nai é mal visto pola sociedade.

Outro dos temas a tratar durante o Encontro foi o dos custos físicos e económicos da maternidade. As mulleres deron a súa opinión sobre a afectación da saúde durante o embarazo e a falta de apoio emocional que viviron das súas parellas, e como a responsabilidade dos fillos desde o ventre materno atribúeselle exclusivamente ás mulleres. levou a cabo un exercicio para porlle custo ás necesidades básicas dos nenos ademais do coidado, para visibilizar o achegue económico que realizan as mulleres e que non é recoñecido a nivel social, por ser traballo doméstico.

Outros dos aspectos analizados e expresados polas mulleres tiveron que ver cos seguintes aspectos:

• O mandato da maternidade está asociado a estar unida a unha parella polos fillos aínda que a muller hase vítima de violencia ou non queira estar máis nesa relación.
  • A maternidade ten un significado para a muller de abandono das súas aspiracións persoais polo coidado de fillos e fillas. Puxéronse en común os plans que elas tiñan para o seu futuro e que foron abandonados para ser nais.
  • Presuponse que todas as mulleres temos instintos maternais cando tamén existe a posibilidade que non teñamos ese instinto materno e isto implica unha maternidade imposta.
  • Nas relacións de parella hai homes que esixen que a muller salga embarazada as veces que eles queren sen tomar en conta a saúde da muller nin da súa opinión de seguir tendo fillos ou non.
  • Existe unha valoración desigual de homes e mulleres ante a paternidade e a maternidade.

Por último, abordáronse os Dereitos Sexuais e Reprodutivos, aclarando conceptos e reforzando a idea de que as mulleres teñen dereito a tomar decisións respecto da planificación familiar, ter ou non ter relacións sexuais, ser nai ou non ser nai, interrupción do embarazo e que ninguén pode decidir polo corpo da muller.

Traballando os dereitos das mulleres na maternidade