Reflexionando entre homes sobre as desigualdades e a violencia de xénero en relación á saúde sexual e reprodutiva, en El Viejo.

Durante o mes de setembro comezouse a traballar cos grupos de homes os contidos relacionados co módulo IV, concretamente o primeiro tema “Violencia Baseada en xénero, Patrón cíclico da violencia. Esta acción formativa, realizada no marco do proxecto “Prevención da Violencia de Xénero e mellora da Saúde Sexual e Reprodutiva das mulleres en 10 comunidades do Vello, Chinandega (Nicaragua) Fase 2«, cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por APADEIM e Fundación Mujeres, pretende ensinarlles a recoñecer os distintos tipos de violencia existentes, non só a física que é a máis facilmente recoñecible por eles. Tamén se abordou o tema das agresións verbais e os malos tratos psíquicos, nas súas formas máis encubertas, así como explicóuselles como é o ciclo da violencia e as leis existentes respecto deste tema.

Ao longo destas sesións formativas faise alusión a situacións e circunstancias vivenciadas nas comunidades dos grupos participantes poñendo de manifesto as diversas expresións dá violencia que existe cara ás mulleres. Estes aspectos trabállanse desde unha perspectiva sociocultural e xurídica para axudarlles a recoñecer as transgresións cara aos dereitos humanos, sexuais e reprodutivos das mulleres.

Para favorecer que os participantes interioricen os contidos tratados nestes talleres formativos, fíxose énfase na análise e estudo de casos de violencia onde son identificables as desigualdades entre mulleres e homes. Devandita análise permitiu reflexionar igualmente cos grupos sobre as causas e efectos da violencia de xénero na vida das mulleres, sendo parte dos efectos máis destacados por eles os problemas de saúde e as limitacións existentes para acceder a unha atención no ámbito sexual e reprodutivo. Así o expresaron algúns homes do grupo nas accións formativas relacionadas a este eixo temático: “Se unha muller vive violencia, todo cambia para esa muller, practicamente vólvese unha persoa sen voz, nin voto na súa casa; alguén que debe depender sempre do que diga a súa parella; mesmo se o esposo non quere que unha muller asista ao médico, a muller produto do mesmo medo, non asiste. A palabra de él pesa mesmo sobre a súa propia saúde”. (Comunidade El Manguito).

Por outra banda, un aspecto sobre o cal se fixo moita énfase foi o recoñecerse como figuras sociais que inciden no benestar das mulleres das comunidades. Desta forma maniféstao un dos referentes masculinos durante o desenvolvemento dos talleres: “Un home que non sabe escoitar e que é machista, sempre vai querer mandar sobre as súas parellas, cambian os seus papeis de ser compañeiro e queren converterse en dono das mulleres, toman as decisións por ela, aínda cando se trata da vida destas mulleres” (Comunidade O Congo).

Identificar as inequidades e patróns violentos nas relacións de parella desde o ámbito sexual e reprodutivo é un aspecto de suma importancia para que os homes promovan e xeren estratexias de cambio nas súas vidas que favorezan a saúde integral das mulleres.