Os homes das comunidades valoran e reforzan os seus coñecementos sobre saúde sexual e reproductiva en El Viejo

No marco do proxecto «Prevención de la Violencia de Género y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase 2«, executado por APADEIM e Fundación Mujeres e cofinanciado pola Xunta de Galicia, estanse levando a cabo os procesos evaluativos a través de realización de grupos focales comunitarios con homes nas distintas comarcas de El Viejo.

Nestes grupos focales estase promoviendo a avaliación por parte do colectivo de homes, como parte da súa participación activa nas accións do proxecto, de face a ver o nivel de satisfacción do grupo coas actividades e a incidencia das mesmas na creación de propostas de cambio para exercer a corresponsabilidad doméstica, unha sexualidade responsable e velar pola saúde sexual e reproductiva das súas parellas.

Ademais, pídese aos homes a elaboración de plans individuais como unha forma de comprometerse a realizar cambios persoais para enfrontar a VBG e outras expresións de violencia nas súas propias vidas ante o cal o grupo de homes expresaba cousas como: «Eu sento que estes grupos servíronme moito, ao principio negábame a asistir porque pensaba en que só era perder o tempo, pero cando me integre e tómeo en serio, deime conta da importancia que ten aprender do noso corpo e da forma na que moitas veces sen pensalo así, podemos facer violencia sexual coas nosas parellas» (comunidade Pueblo Nuevo)

Os participantes expresaron o nivel de cambio que han ter nas súas vidas, desde a importancia gradual que eles mesmos lle han ir dando ao proceso formativo e a súa integración no proxecto, comentando ademais, desde os seus niveis de empoderamiento, algunhas propostas para a continuidade das accións formativas: «Eu sento que é necesario e moi bo facer os grupos na comunidade, pero creo que tamén é bo facer os grupos con outras comunidades, moitas veces iso motívanos a saber que hai máis homes falando do mesmo e claro é algo que aproveitamos para aprender máis e facer intercambio de ideas» (comunidade Las Chinas).

Algúns homes aproveitaron os espazos ofrecidos nos grupos focales para recoñecer e valorar as estratexias de acompañamiento e seguimiento incluídas o proceso formativo do proxecto, pois lles fai sentirse partícipes: «É bo saber que aínda polo noso traballo e tempos complicados, nós saibamos que hai un interese por ir preguntar os motivos da nosa ausencia, cando eu vou a colleita e non podo ir aos grupos, a miña esposa dime na noite que chegaron a buscarme para saber porque non asistira, iso dáme a entender que hai un interese para que non perdamos os coñecementos» (comunidade Mata de cacao).

A execución dos grupos focales toma en conta participación do grupo de homes pertencentes á primeira fase, así como do grupo novo que están integrados na segunda fase do proxecto. Esta dinámica de integración permite ter diversos ángulos dos grados e niveis de aprendizaxes que han ter ambos grupos de homes en relación á súa saúde sexual, saúde reproductiva e a prevención da violencia baseada en xénero.