Os grupos de homes fortalecen os seus coñecementos relacionados coa saúde sexual e saúde reprodutiva das mulleres, en El Viejo (Nicaragua).

No marco das actividades formativas do proxecto “Prevención de la Violencia de Género y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase 2”, cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por APADEIM e Fundación Mujeres, están a impartirse actualmente os temas relativos a “A Saúde Materna, SSR nas Mulleres. Descrición do Sistema reprodutor feminino e a súa funcionalidade. Cancro genito-mamario” aos grupos de homes das distintas comunidades de El Viejo.

Durante o desenvolvemento destas sesións formativas, con enfoque de masculinidades en positivo, fíxose unha posta en común das opinións, ideas e coñecementos dos participantes en relación ao sistema reprodutor feminino e as funcións do mesmo, resaltando a importancia que implica estes coñecementos como unha forma de deconstruir as ideas e prexuízos sexistas existentes, vinculados aos órganos reprodutores das mulleres.

O obxectivo principal desta temática abordada foi reflexionar sobre os roles dos homes na prevención e tratamento do Cancro genito-mamario, realizándose para iso un intercambio de experiencias, ideas e pensamentos referidos aos niveis de coidado recíproco practicados desde a sexualidade responsable e compartida nas parellas. Ao longo deste proceso de aprendizaxe e análise, algúns dos participantes expresaron as súas opinións e reflexións respecto diso:  “Moitos homes non lles interesa saber do coidado das mulleres e menos dos seus órganos porque senten que iso non é un tema para homes, pero ao momento en que a muller lles fai o comentario de querer revisarse, entón aí existe un problema porque o home de súpeto mostra un interese machista para que a esposa non se revise, noutras palabras, só informándonos poderiamos ser máis responsables coas nosas parellas”.

Difundir a información referida ao órgano reprodutor feminino, así como dalgunhas das principais enfermidades asociadas, é de vital importancia para promover a reflexión respecto das actitudes dos homes e que, eles mesmos, fáganse conscientes dos cambios necesarios que deben asumir e poidan decodificar e criticar as expresións sexistas e violentas que están a afectar ao coidado da saúde sexual e saúde reprodutiva das súas parellas e deles mesmos.