Mulleres novas das comunidades do occidente de El Salvador participaron nun taller sobre sexualidade

A pasada semana, 19 mulleres novas reuníronse para participar nun taller sobre sexualidade no marco do proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no occidente do Salvador”, executado por Las Mélidas en coordinación con Fundación Mujeres e o apoio financeiro da Xunta de Galicia.

O taller, de dous días de duración, comezou coa realización dalgunhas dinámicas e preguntas xeradoras, para animar ás participantes a conversar acerca de “a sexualidade”. As novas, ao preguntarlles sobre o que elas entendían sobre sexualidade expresaron ideas como “sexo entre un home e unha muller”, “é o diferente tipo de xénero, ou sexa se é home ou muller” ou“falar dos nosos dereitos sexuais”, entre outras cousas.

Posteriormente, en plenaria, explicóuselles que é a sexualidade e o importante que é falar dela para o desenvolvemento pleno das persoas. Tamén se explicaron cales son as manifestacións da sexualidade nas distintas etapas, segundo a idade das persoas, desde o inicio das nosas vidas. Ademais, as reflexións en grupo  serviron para desmontar algúns mitos existentes respecto ao tema

O taller facilitado por Sandra Ayala, referente xuvenil das Mélidas para occidente, desenvolveuse nun ambiente de confianza, polo que  a participación das mozas foi alta e a docente foi liquidando todas as dúbidas expostas por elas.

Ao finalizar, as mozas expresaron a súa alegría por vivir este taller. É importante destacar que algunhas das participantes formaran parte doutros procesos de formacióno que contribuíu a que, entre pares, explicásense as cousas e en plenaria puxésense en común.

Así mesmo, expresaron a importancia de coñecer e aclarar conceptos respecto da sexualidade, xa que se contribúe á toma de decisións máis acertadas. Tamén lamentaron que na sociedade nonse fomenta tratar estes temas dunha maneira informada e responsable.

A modo de valoración as participantessobre o taller comentaban o seguinte:

-“Foi moi interesante porque a sexualidade vai máis aló do sexo e sentinme  moi contenta de estar aquí e de compartir coas outras mozas”.

– “Sentimos en confianza e coidámonos xuntas”.