Da comezo o proxecto de Cooperación internacional para o empoderamiento das mulleres en dereitos sexuais e reprodutivos e prevención da violencia de xénero no Occidente de El Salvador

Grazas ao cofinanciamento da Xunta de Galicia, a principios do presente mes de setembro puxemos en marcha desde Fundación Mujeres e Las Mélidas o proxecto «Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no Occidente de El Salvador«.

Devandito proxecto será implementado no tres departamentos da zona occidental do país: Santa Ana, Ahuachapán e Sonsonate. Concretamente, no departamento de Santa Ana traballarase no municipio co mesmo nome, Santa Ana, centrándonos principalmente en comunidades semi-rurais, con altos niveis de violencia e exclusión social e escaso acceso aos servizos sociais básicos. No departamento de Sonsonate traballarase cos municipios de Sonsonate e Izalco. E, por último, co departamento de Ahuachapán intervirase nos municipios de Ataco, Atiquizaya e San Lorenzo.

Este proxecto ten como obxectivo xeral contribuír ao exercicio dos dereitos sexuais e reprodutivos, a erradicación da violencia contra as mulleres e o empoderamiento de mulleres novas e adultas no occidente do Salvador.

Desde o proxecto, búscase fortalecer, aumentar as capacidades e a autonomía das mulleres novas e adultas organizadas, recoñecer, visibilizar e promover o seu empoderamiento subxectivo, colectivo e de incidencia política e a súa participación equitativa, real e efectiva nos procesos de dereitos humanos e especialmente de dereitos sexuais e dereitos reprodutivos. Para o que levarán a cabo acciones de sensibilización e formativas en temas de igualdade, dereitos sexuais e reprodutivos e prevención da violencia de xénero, dirixidas á poboación local, así como atención psicolóxica e xurídica a mulleres que enfrontan violacións aos seus dereitos.

Así mesmo apoiarase a elaboración, por parte dos Comités de prevención da violencia contra as mulleres, de tres mapas de risco de violencia de xénero para tres municipios: Ataco, Atiquizaya e Sonsonate. Darase tamén seguimento e actualizarán os mapas elaborados en períodos anteriores dos municipios de Santa Ana, Izalco e Sonsonate, mediante reunións coas mulleres integrantes dos Comités de Prevención e as institucións involucradas como son, as Alcaldías e a policía.

Este proxecto intégrase totalmente dentro das áreas de actuación de Las Mélidas e vén dar continuidade e reforzar a intervención iniciada en 2016 e 2017 xunto a Fundación Mujeres cos financiamentos de AEXCID e a Deputación de Cáceres.