Continúan as revisións e a atención xinecolóxica ás mulleres das comunidades de El Viejo, Nicaragua

No marco do proxecto “Prevención de la Violencia de Género y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres sobre en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase 2”, cofinanciado por la Xunta de Galicia y ejecutado por APADEIM y Fundación Mujeres, se continua facendo seguimentos e dando atención médico – xinecolóxica para as mulleres do proxecto que así o requiren polos resultados obtidos nos recoñecementos do ano anterior.

En alianza coa Clínica Xochilt Acal, situada no municipio de Malpaisillo do Departamento de León, remitíronse a 16 mulleres do grupo meta para os seus recoñecementos xinecolóxicos e consellerías, coa finalidade de que as mulleres reciban atención de forma oportuna nos casos necesarios e así garantir a recuperación requirida polas mulleres en tempo e forma.

«Estas consultas son moi importantes para min, agradezo que me estean apoiando para que eu poida ter atención de maneira gratuíta. É bo e bonito saber que hai instancias que se preocupan pola nosa saúde, xa que para nós o acceso é un problema serio, pois só temos os centros de saúde ao alcance e moitas veces non nos poden resolver». Muller da Comunidade de Los Playones

É importante sinalar que as mulleres están a acceder con moita motivación xa que están a coñecer sobre o seu estado de saúde e recibindo o tratamento adecuado de maneira inmediata e oportuna.

As mulleres expresan estar agradecidas por recibir estas atencións, pois en moitas ocasións non teñen recursos ao seu alcance para realizar eses recoñecementos e seguimentos tan necesarios para a súa saúde. Así mesmo expresaron estar a aprender moito sobre como coidarse e facéndose responsables do seu propio coidado no que respecta á saúde sexual e reprodutiva.

«É unha gran cousa, o que están a facer, porque as mulleres temos problemas serios, que non sempre son atendidos desde os hospitais e por iso hai moitas compañeiras que xa se morreron». Muller da Comunidade de Buena Vista.

A atención que reciben tamén lles fai reflexionar sobre os seus dereitos fundamentais relativos ao libre exercicio da sexualidade sen riscos, ao pracer físico e emocional, á libre elección do número de fillos e fillas, así como á protección da maternidade, entre outros.