Avances na realización dos mapas de prevención de violencia de xénero en Sonsonate

Unha das accións previstas no marco do proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no occidente de El Salvador”, executado por Las Mélidas en coordinación con Fundación Mujeres e o apoio financeiro da Xunta de Galicia, é a elaboración de instrumentos de prevención de violencia de xénero e contraloría social, os mapas das comunidades.

Durante a primeira quincena do mes de febreiro avanzouse na elaboración dos mapas de Sonsonate, realizando as entrevistas semiestructuradas a mulleres, próximas entre si, que habitan nunha mesma comunidade. É importante lembrar que a metodoloxía que leva a cabo esta adaptada á realidade do país, debido a que na elaboración de mapas anteriores démonos conta que as mulleres dunhas comunidades non falaban diante de mulleres que habitaban noutras distintas. Todo iso débese a que a presenza dos grupos pandilleros afecta negativamente sobre a poboación e limita a liberdade de expresión dos seus habitantes.

Por iso, para lograr un achegamento ás mulleres e poder desenvolver a actividade con éxito, as mulleres deben sentir esa comprensión da realidade por parte do equipo técnico. Neste caso, explicóuselles a metodoloxía e púidose desenvolver a actividade con normalidade.

En primeiro lugar traballouse coas mulleres da comunidade de Vila Lilian, unha comunidade do centro da cidade con altos índices de delincuencia. As mulleres relatáronnos casos de violencia sexual e trata de mulleres e adolescentes sistemáticos na zona. Ademais, destacáronse os asaltos a mulleres e homes e o severo control pandilleril sobre a poboación.

Na comunidade de Santa Marta, comunidade urbana preto do centro, os datos máis destacados foron a presenza pandillera que limita o acceso ao espazo público de mulleres, homes e menores de todas as idades.

Ambas as comunidades son do centro urbano do municipio e mostran certos puntos en común.

Durante os meses de marzo e abril prevese o desenvolvemento das entrevistas coas comunidades de Sensunapan e Planta Nova, do municipio de Sonsonate, así como cas mulleres das comunidades de Ataco.