Avaliación final do proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no Occidente do Salvador”

Como parte das accións finais do proxecto, realizouse unha avaliación externa co obxectivo de coñecer o alcance da execución así como a eficacia das accións e procesos implementados ao longo do proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no occidente do Salvador” financiado pola Xunta de Galicia – Cooperación Galega e executado por Las Mélidas e Fundación Mujeres. Este proxecto, desenvolvido entre setembro de 2017 e decembro de 2018, tivo como obxectivo xeral contribuír ao exercicio dos rereitos sexuais e reprodutivos (DSR), a erradicación da violencia contra as mulleres (VCM) e o empoderamiento de mulleres novas e adultas en 6 municipios do occidente do Salvador.

A avaliación estivo a cargo de Inés Molinero, quen brindou un informe dos achados. Para levar a cabo a avaliación, a consultora reuniuse con representantes das lideresas que participaron no proxecto, representantes das institucións coas que se coordinaron accións, persoal das municipalidades, homes participantes así como co equipo técnico das Mélidas e Fundación Mulleres, entre outros.

Na avaliación tomáronse en conta cinco indicadores que son: Pertinencia, eficacia, eficiencia, impacto e sustentabilidade. As conclusións e recomendacións achegadas, segundo os criterios de avaliación, foron as seguintes:

Pertinencia:

En canto á pertinencia, destacouse que a situación alarmante de VCM, xunto cos altos niveis de inequidad, fai que este proxecto sexa altamente pertinente. Ademais, tamén considera de vital importancia o feito de actuar con colectivos de homes e de axentes da Policía Nacional Civil (PNC) para contribuír no seu proceso de formación en novas masculinidades e prevención da violencia contra as mulleres.

Eficacia:

A eficacia económica foi avaliada favorablemente, xa que as actividades que se realizaron foron executadas co orzamento asignado para cada unha delas. Ademais, O catro colectivos capacitados, valoran positivamente as capacitacións recibidas, e os apoios recibidos de parte do equipo. En termos xerais, logrouse unha implementación do proxecto moi acorde co previsto.

Eficiencia:

En canto á eficiencia do proxecto sinalou que as actividades programadas executáronse no tempo estipulado e que, nalgúns casos, realizáronse reforzos das mesmas para profundar e logar o obxectivo exposto.

Nese sentido, tomouse en conta o impacto xerado tras a execución do proxecto, pois o estudo realizado arroxou que as colectivas participantes estaban satisfeitas co traballo desempeñado e que se logrou empoderar ás beneficiarias xerando un impacto de autonomía nas súas vidas persoais. Ademais, logrouse sensibilizar á PNC e aos mozos en materia de igualdade. Por outra banda, é importante mencionar que a actualización de mapas de risco de violencia cara ás mulleres, en conxunto coa PNC e representantes municipais, foi un dos logros máis significativos neste proxecto xerando unha coordinación entre beneficiarias e os axentes da PNC para facer fronte aos riscos e perigos expostos.

Impacto:

Existen certos impactos na vida das persoas a partir destas accións. No caso das mulleres, novas e adultas, identifícanse máis impactos de nivel persoal e interpersoal e, en menor medida, a nivel colectivo. Respecto da PNC o maior impacto é fortalecer unha coordinación máis próxima entre ambas as entidades (MAM-PNC), así como iniciar a relación entre a PNC e as mulleres organizadas. En canto aos homes novos, recoñecen que a súa participación marcou positivamente as súas vidas. Lograron un bo nivel no seu discurso e teñen actitude prol activa de replicar. A pesar de todo isto, é un proceso que require de maior incidencia e os impactos poderanse valorar mellor transcorrido un tempo.

Sustentabilidade:

Nas mulleres beneficiarias, atópase gran disposición, interese e vontade por seguir involucradas en procesos de formación e incidencia, e gran apropiación dos seus dereitos. Hai un grupo de homes novos interesado en darlle continuidade, e conformar un grupo máis permanente, de feito seguiron participando noutros proxectos conxuntos levados a cabo por Fundación Mulleres e MAM.

En termos xerais, logrouse unha implementación do proxecto, moi acorde co previsto e obtívose unha favorable avaliación do proxecto. Aínda así hai moito traballo que facer para evitar que as mulleres sigan sendo vítimas de violencia contra as mulleres no Salvador polo que, desde Fundación Mulleres e APADEIM, sendo conscientes disto, continuaremos o traballo iniciado coa proposta de novos proxectos conxuntos, de face á consecución de relacións igualitarias entre homes e mulleres e a erradicación da violencia de xénero.