As mulleres de El Viejo continúan cos seus seguimientos xinecolóxicos na Clínica Xochilt Acalt

No mes de outubro, deriváronse a 3 mulleres do grupo meta do proxecto á clínica Xochilt Acalt para ser atendidas pola médica de devandita instancia e atender situacións urxentes que están presentando na súa saúde. Esta continúa sendo unha acción fundamental e prioritaria no segundo ano do proxecto “Prevención de la Violencia de Género y la mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres sobre en 10 comunidades de El Viejo, Chi­nandega (Nicaragua) Fase 2”, cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por APADEIM.

Ao longo deste ano deuse seguimiento ás atencións médico-xinecológicas para as mulleres do proxecto, reportando un caso especialmente urxente que finalmente foi remitido ao hospital do departamento de León para que se lle puidese ofrecer o tratamento oportuno.

Esta acción do proxecto permítenos, ademais da alianza coa Clínica Xochilt Acalt no municipio de Malpaisillo do Departamento de León, que as mulleres teñan acceso oportuno á atención xinecolóxica e consellería, especialmente nos casos necesarios e de maior complicación, e así garantir, na medida do posible, a recu­pe­ración das mulleres.

Se non fose pola miña compañeira da miña comunidade, que me dixo que falase con APADEIM para que fóra á Clínica Xochilt Acalt, a saber que pasase coa miña vida. A doutora di que aínda me podo salvar. Eu digo que hai que falar coas mulleres para que vaian ao hospital ou un Centro de Saúde ou á Xochilt Acatl antes de que sexa demasiado tarde. Estas consultas son moi importantes para min, agradezo que me estean apoiando, para que eu poida ter atención de xeito gratuita, é bo e bonito saber que hai instancias que se preocupan por nosa saúde, xa que para nós o acceso é un problema serio, pois só temos os centros de saúde ao alcance e moitas veces non nos poden resolver” Muller da Comunidade Los Playones e Buena Vista.

Algunhas compañeiras das comunidades suscitaron que é necesario facer unha campaña para que as mulleres vaian a consulta, xa sexa a Xochilt Acalt, ao Hospital España de Chinandega ou ao Hospital Rural San Luís para que se vaian a facer o PAP. Dixeron que as mulleres nas comunidades estanse morrendo de cancro tamén, ademais de estar sufrindo por violencia que exercen os seus maridos.

APADEIM seguirá sensibilizando á poboación meta para que coiden a súa saúde sexual e reproductiva aproveitando todas as actividades que se están realizando en leste e outros programas.