Mesa de traballo para a difusión dos datos recollidos polo Observatorio Municipal

No marco do proxecto «Prevención de la Violencia de Genero y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10  comunidades de El Viejo, Chinandega, (Nicaragua) Fase I”, cofinanciado por la Xunta de Galicia e executado por APADEIM e Fundación Mujeres, desenvolveuse, o pasado xoves 10  de novembro, unha mesa de traballo para a difusión dos datos de violencia de xero recolleitos para o boletín informativo do terceiro trimestre: xullo-setembro ano 2016. Participaron en total 27 persoas, ligazóns das comunidades e representantes de organizacións: Movemento Comunal Nicaraguano, Movemento de Mulleres, ACODEPED, Bombeiros Federados e GAO.

Realizouse a apertura do evento cunha introdución sobre a Asociación APADEIM e a súa experiencia de traballo comunitario no municipio do Vello, así como de Fundación Mulleres e a Xunta de Galicia, como colaboradoras e cofinaciadoras do Observatorio. Posteriormente, Mirna Mesa, avogada de APADEIM, presentou os datos do trimestre, dando a coñecer os casos reportados polo Observatorio de Mulleres Católicas polo Dereito a Decidir. Neste trimestre rexistráronse 10 novos casos de violencia. Tamén se presentaron os casos rexistrados nas comunidades onde se teñen ligazóns comunitarias, quen achegan o seu traballo voluntario e realizan o primeiro contacto coas vítimas. En total danse a coñecer 34 casos clasificados nos diferentes tipos de violencia. Fíxose unha análise dos mesmos tomando en conta as idades das vítimas, o delito que máis afecta as mulleres e as accións que implica para as lideresas e os líderes comunitarios no seu rol de persoas facilitadoras.

Neste evento contamos coa participación do Grupo Autoaxuda de Occidente. Esta organización ten como misión mellorar a calidade de vida das poboacións que viven co virus do VIH e poboacións en risco, a través da educación e o fomento de hábitos de vida saudables, co fin de diminuír a morbilidad e mortalidade das persoas con VIH -SIDA Avanzada e reducir o aumento da epidemia, formando alianza con organizacións da sociedade civil, institucións do estado e persoas comprometidas coa prevención das ITS, VIH. Segundo estatísticas nacionais, á data rexístranse 3.646 casos de persoas afectadas desde o ano 1987 ao 2016.

O tema de VIH provoco moitas inquietudes entre as persoas enlaces das comunidades que participaron na reunión quen, na súa maioría, xa se realizaron a proba e expresan promover entre os seus fillos, fillas e parellas a responsabilidade do coidado da saúde. Tamén se resaltou como alarmante a cantidade de casos reportados e a falta de educación sexual que se dá no país.