Encontro de Mulleres produtoras e emprendedoras “Pushak Kawsay” (Quisapincha, Ecuador)

Encontro de Mulleres produtoras e emprendedoras "Pushak Kawsay" (Quisapincha, Ecuador)

Tal e como estaba previsto no marco do proxecto «Fomentado iniciativas produtivas con valor agregado para a redución da pobreza e a exclusión das mulleres de Quisapincha. Tungurahua» cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por Fundación Mujeres e a súa socia en Ecuador, Fundación Humana Pobo a Pobo Ecuador (FHPP-E), o pasado día 12 de marzo, desde as 9:00 da mañá até as 16:00, levouse a cabo no Parque da Familia da parroquia de Quisapincha o «Encontro de Mulleres Produtoras e Emprendedoras Pushak Kawsay», ofrecendo un espazo para o intercambio de experiencias de empoderamiento económico entre mulleres produtoras dentro da economía popular e solidaria, fomentando a equidade de xénero e inspirando ás mulleres rurais a seguir na loita. Para o devandito encontro contouse coa colaboración do GAD Municipal de Ambato, o Goberno Provincial de Tungurahua e o Gad Parroquial Rural de Quisapincha. Así mesmo establecéronse sinerxías co persoal e poboación participante noutro dos proxectos que actualmente desenvolve FHPP-E “Aumento da capacidade de produción de cuyes con enfoque de cadea de valor de 250 agricultoras/es indíxenas de Quisapincha, Tungurahua”. Previo ao desenvolvemento do evento se implementaron todas as medidas de bioseguridad, o que fixo posible a libre mobilidade e circulación entre as mulleres participantes, previndo a aglomeración das mesmas.

Na xornada, á que asistiron 190 persoas, contouse coa presenza de diferentes representantes das institucións locais, como Manuel Caizabanda, prefecto do Goberno Provincial de Tungurahua, Saida Haig Viceprefecta, Diana Caiza Vicealcaldesa da cidade de Ambato, Narcisa Guaita vocal do Gad Parroquial de Quisapincha, Alicia Chadán como representante das mulleres da Corporación Pushak Kawsay (organización que aglomera ás asociacións participantes dos proxectos) e Jessenia Cagua en representación de FHPP-E. Así mesmo, en representación de Fundación Mujeres, participou Dolores Pérez Hernández aproveitando a súa estancia no país en calidade de técnica expatriada.

Tras a presentación inicial, na que participaron as autoridades locais citadas anteriormente, procedeuse á visita das diferentes casetas que se montaron para a xornada ao redor de 6 estacións temáticas (emprendimientos da zona, dereitos económico- sociais- culturais, ruta da violencia de xénero, uvilla, cuy e proxectos desenvolvidos por FHPP-E na rexión costa e serra de Ecuador).

Para iso dividiuse ás mulleres participantes en 6 grupos e, cada grupo, acompañado por persoal técnico de Fundación Humana, dispuxo de 10 minutos para visitar cada caseta, nos que se lles explicaban aspectos relativos á temática de cada caseta. A primeira estación permitía que as mulleres observen, a través dunha exposición fotográfica, os diferentes dereitos aos que como mulleres poden acceder e a ruta de recursos no caso de que algún dereito sexa vulnerado. A estación de Uvilla e Cuy, presentaron os logros alcanzados polas mulleres, partindo das súas propias realidades, compromisos adquiridos e esforzos compartidos. A estación das provincias convidadas como Loja, Zamora Chinchipe, Guayas e Pichincha permitiron compartir as súas experiencias de vida desde a similitude de accións e o traballo produtivo que realizan nas súas terras e impulsar ás participantes a desenvolver as súas propios emprendimientos.

Tras o tempo dedicado ás visitas levou a cabo un teatro foro que versaba sobre os dereitos das mulleres e expuña a realidade das mulleres nas parroquias rurais representada no colectivo, a comunidade, o fogar, o traballo, a loita polo empoderamiento da muller, a incidencia pública, a xustiza, o equilibrio, e a convivencia pacífica familiar e social.

Desde Fundación Mujeres queremos dar as grazas a todas as persoas participantes, tanto responsables das diferentes institucións e entidades locais que colaboraron no dalgunha maneira como ás mulleres que acudiron ao evento. Esperamos que nesta actividade intercambiasen experiencias con outras mulleres e puidesen coñecer outros procesos de empoderamiento e emprendimiento que lles axuden a motivarse a continuar participando nos procesos e accións dos proxectos para continuar co camiño iniciado de face ao seu empoderamiento persoal e económico.

Esta actividade estivo enmarcada na Campaña #8M #MujeresEmpoderandoMujeres de Fundación Mujeres.