Continúa o traballo de elaboración de Mapas de prevención de violencia de xénero no occidente do Salvador

Os mapas de prevención de violencia contra as mulleres pretenden ser unha ferramenta na que se expoñan os perigos e riscos que as mulleres das comunidades viven día a día polo feito de ser mulleres. Neste instrumento preténdese recoller por unha banda a metodoloxía levada a cabo os resultados e conclusións.

Para a segunda anualidade do proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no occidente do Salvador”, executado por Las Mélidas en coordinación con Fundación Mujeres e o apoio financeiro da Xunta de Galicia, está previsto o desenvolvemento de dous mapas de risco uno para o municipio de Concepción de Ataco e o outro para Sonsonate. As primeiras reunións de achegamento coas mulleres participantes no proceso de elaboración dos mapas (ou automapeo) co municipio de Sonsonate levarán a cabo entre xaneiro e marzo e as de Ataco entre abril e xuño.

A metodoloxía a empregar nestas reunións conta coa participación activa das mulleres das comunidades para a elaboración dos mapas. Ao tratarse dun tema de seguridade, no que as mulleres deben de expresar información comprometida, todo o traballo que realizamos debe de derivar dun vínculo de confianza coas participantes e garantir o anonimato.

Nese sentido as primeiras reunións e achegamentos teñen que fortalecer o vínculo xa existente entre o equipo técnico e as asociacións de mulleres coas que se vai a traballar. Sen este primeiro paso, a investigación pode caerse, o cal nos levaría a recompilar información afastada da realidade. Por iso, a preparación destas reunións é clave e indispensable.