Análise da situación de violencia baseada en xénero en El Viejo, Nicaragua

No marco do proxecto «Prevención da Violencia de Xénero e mellora da Saúde Sexual e Reprodutiva das mulleres en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase II», cofinanciado por Xunta de Galicia e executado por APADEIM e FUNDACIÓN MUJERES, realizouse a última mesa de análise do Observatorio de violencia do ano para reflexionar, con representantes de diferentes entidades e organizacións, sobre a situación de violencia que están a vivir mulleres das comunidades onde o proxecto se desenvolve, do departamento de Chinandega e de Nicaragua en xeral. Tamén se aproveitou o encontro para abordar o tema da situación actual da saúde sexual e reprodutiva das mulleres das 10 comunidades metas do proxecto.

Durante a mesa compartiuse información, tanto das institucións presentes como de APADEIM, sobre o que se está facendo para garantir xustiza ás mulleres por violencia de xénero. O Defensor público, presente na mesa, comentaba que a defensoría cambiou moito, tanto que formulou un documento sobre a defensa con enfoque de xénero «Queremos acceso á xustiza nos casos de pensión de alimentos. Creo que vostedes teñen que capacitarse para que saiban que calquera pode facer unha denuncia e propoño facer unha mesa de análise para explicar como se procede segundo a lei de pensión de alimentos. As referentes comunitarias ou ligazóns teñen que saber como actuar, ter coñecemento das leis e saber cales son as accións que hai que facer no acceso á xustiza. Propoño convidar á próxima mesa ao Instituto de Medicamento Legal, á Fiscalía, aos xulgados e ao instituto de medicamento legal e facer unha especie de capacitación e intercambio de información. Nesta mesa, que a podemos facer en xaneiro, teriamos que participar todos e todas as persoas que estamos nesta actividade e ademais que tamén participen as ligazóns comunitarias de El Viejo e de todo o departamento«.

Análise da situación de violencia baseada en xénero en El Viejo, Nicaragua