Agricultoras de uvilla culminan proceso de formación en fortalecemento organizativo en Quisapincha (Ecuador)

O pasado 17 de febreiro levo a cabo a incorporación de 40 agricultoras/é das parroquias de Quisapincha, Pilahuin e Huachi Grande por completar as 40 horas de formación en fortalecemento organizativo impartido polas técnicas do Centro de Formación Cidadá do Goberno Provincial de Tungurahua e en coordinación con Fundación Humana Pueblo a Pueblo-Ecuador (FHPPE). A cerimonia de incorporación  e clausura da formación realizouse no auditorio do Gad Parroquial de Quisapincha, ante a presenza de autoridades locais como O sr. Alberto Pimbomaza, presidente do Gad Parroquial, Mónica Abad, Técnica do Centro de Formación Cidadá e Ana Sedamanos en representación de FHPPE. Nesta xornada de peche explicouse cuán importante resulta a organización comunitaria como expresión dos pobos e nacionalidades indíxenas, a necesidade de impulsar novas actorías que fortalezan ás comunidades, visibilizando tamén o traballo minucioso que realizan as mulleres no campo.

Durante as formacións as agricultoras traballaron temáticas relacionadas con liderado e toma de decisións, experiencias de organización, marco xurídico das asociacións así como o asociacionismo como práctica cidadá en Tungurahua, entre outros.

Con este proceso incentivouse a novos membros da comunidade a participar dentro de procesos organizativos que promovan o traballo comunitario, capacitouse e compartiron coñecementos en liderados proactivos e asociativos, baseados en principios como a solidariedade, reciprocidad e equidade de xénero buscando o recoñecemento e igualdade de condicións óptimas en todas as formas de traballo.

Estas accións desenvolvéronse como parte do proceso integral de empoderamiento socioeconómico  das mulleres rurais e indíxenas, poboación meta do proxecto “Fomentado iniciativas produtivas con valor agregado para a redución da pobreza e a exclusión das mulleres da parroquia de Quisapincha. Tungurahua. Ecuador” executado por FHPPE en colaboración con Fundación Mujeres e co apoio financeiro da Xunta de Galicia – Cooperación Galega.