Axentes policiais do occidente de El Salvador continúan a súa participación no proceso de formación en xénero

Como parte dos procesos de formación e sensibilización que se realizan co obxectivo de contribuír á erradicación da violencia contra as mulleres de El Salvador, axentes da PNC mulleres e homes participan nun taller de formación en xénero. Os temas principais a tratar nas sesións son os aspectos socioculturales para a construción da identidade masculina, a atención especializada para mulleres que sofren violencia contra as mulleres (violencia de xénero) e o coñecemento profundo da Lei Especial Integral para unha vida libre de violencia (LEIV).

O proceso desenvolverase durante 6 sesións de día completo, das cales, ata a data, xa se realizaron dúas. O tema desenvolvido na primeira sesión foi a construción sociocultural das masculinidades e feminidades en El Salvador, reflexionando, desde a metodoloxía lúdica e vivencial, pautas, roles e características asignadas aos homes e mulleres, buscando así que as persoas participantes reflexionasen achega da violencia desde as aprendizaxes sociais e culturais. Na segunda sesión traballouse sobre a violencia de xénero, tipos de violencias contra as mulleres e os feminicidios, en particular.

Cada un dos talleres pretende facer reflexionar ao grupo en torno ás aprendizaxes da violencia e como a influencia social e cultural limita o desenvolvemento humano, social, cultural, económico e político das mulleres, pero tamén aos homes.

A participación por parte das persoas participantes foi boa. Logo de cada reflexión invitouse a buscar outras formas de vivir a masculinidad e a feminidad, libres de estigmas, discriminación e violencia, perseguindo pechar as brechas de xénero. Ademais, tamén se trata de fortalecer a capacidade na policía nacional civil PNC, para ofertar unha atención de calidade e calidez a acódelas usuarias, garantindo outros resultados na disminución da violencia.

A PNC é un actor crave e fundamental para previr a perpetuación e a revictimización das mulleres que sofren violencia de xénero, debido a que é unha das primeiras institucións ás que acoden as mulleres ao momento de reportar un feito de violencia. Unha das principais debilidades institucionais, segundo o manifestado polas mulleres, é a falta de empatía e sensibilización, por parte das e os axentes, polo que non dan a atención adecuada que as mulleres vítimas de violencia necesitan.

Estas actividades realizaranse no marco do proxecto “Contribuyendo al empoderamiento de las mujeres en los derechos sexuales y reproductivos y de una vida libre de violencia en el occidente de El Salvador executado por Las Mélidas, en coordinación con Fundación Mujeres e o apoio financeiro da Xunta de Galicia.