Clausurado en occidente o segundo taller de masculinidades alternativas

Os mozos participantes no proxecto “Contribuíndo ao empoderamiento das mulleres nos dereitos sexuais e reprodutivos e dunha vida libre de violencia no occidente do Salvador” executado por Las Mélidas en coordinación con Fundación Mujeres e o apoio financeiro da Xunta de Galicia, asistiron a un proceso de reflexión, vivencia e análise sobre as súas identidades respondendo a preguntas como que significa ser home? Que me dixeron a min que significa e que é o que eu creo realmente? Este modelo machista represéntame? Que papel xogo eu como home novo neste modelo hexemónico e relacionado coa violencia?

Desde aí, ao longo do taller, foise construíndo un tecido de reflexións que levaron a cada participante a ver, recoñecer e pór en marcha acciones máis equitativas no marco das súas relacións interpersoais e intrapersonales.

O proceso culminou cun grupo de 15  mozos que, contra todo prognóstico de deserción e limitacións, loitaron para poder chegar a clausúraa e escribir desde as súas propias palabras os compromisos adquiridos con eles mesmos, as mulleres da súa contorna e con outros homes, compromisos de cambio para fomentar a equidade de xénero.

F. Menéndez, un dos participantes neste proceso, comentou que “o terminar o proceso foi moi edificante ao saber que son outro home que se suma a ser diferente, sinto feliz e orgulloso polo meu grupo”. Tamén comenta a súa experiencia E. Turcios “Persoalmente para min todo foi súper novo e moi interesante porque nunca escoitara todos os contras que uno como home tiña ao crecer cunha masculinidad tradicional”.

E agora que? Durante o peche do proceso convidouse a todos os mozos a escribir un pequeno proxecto persoal e colectivo, no que se suman procesos persoais, familiares e comunitarios para unir esforzos.

O proceso foi facilitado por o colectivo “Hombres Jóvenes por la equidad”, quen probablemente implementen unha estratexia de seguimento, co obxectivo de crear un grupo de homes novos sensibilizados no sector de occidente do país.