Inicio > Noticias > Os homes de El Viejo demandan probas para de detección de VIH e recoñecementos médicos especializados como estratexias para o coidado da súa saúde sexual e reprodutiva
Reflexións sobre o exercicio dunha sexualidad responsable
Fundación Mujeres - Delegación Galicia
Durante o mes de xullo finalizan as roldas de talleres da temática "Infeccións de Transmisión Sexual e Exercicio da sexualidade responsable", correspondente ao módulo III do plan de formación
Ao longo do mes de xullo deuse peche aos talleres do tema 2, correspondente ao Módulo III, que versa sobre a temática de ITS e VIH, naquelas comunidades de El Viejo cunha dinámica de traballo que lles imposibilitou a participación nestes espazos.

Este proceso formativo e reflexivo, enmarcado no plan formativo do  proxecto “Prevención de la Violencia de Género y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase 2", cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por APADEIM e Fundación Mujeres,  está orientado a ofrecer medidas e accións preventivas ante a adquisición das infeccións de transmisión sexual e VIH. Os participantes nestas actividades manifestaron as súas opinións referidas as consecuencias que teñen as prácticas sexuais irresponsables e inadecuadas para moitas familias:
"Cando un home é infectado por unha enfermidade dese tipo, non só dánase el, senón á familia completa; danamos á muller e tamén danamos aos fillos porque se non nos vemos a tempo ata poden quedar orfos"(Comunidade Pueblo Nuevo)

De cara a ofrecer información pertinente, e vinculada de modo directo ao contexto dos participantes, compartíronse con eles datos asociados á taxa de casos rexistrados anualmente das persoas infectadas con VIH no período entre o ano 2000 e 2016. Ao mesmo tempo presentóuselles ao grupo un mapa de incidencia onde mostraba á rexión de occidente como o espazo territorial cun maior número de casos rexistrados de VIH.

O impacto da presentación destes materiais visuais e gráficos foi de gran escala. Unha vez concluída e debatidos os datos compartidos en plenaria, algúns homes manifestaban o seguinte: "A verdade, estamos asustados por como avanzaron as cousas, calquera podería pensar que estamos na situación actual porque somos un lugar fronteirizo, pero a realidade é que esa sería soamente unha escusa, cando o perigo está máis preto e hai moitos afectados, demóstrase que non existe un coido real, estamos a ser irresponsables e os números confírmano" (Comunidade Las Chinas)

Facerse conscientes da realidade do contexto no que viven é parte fundamental para realizar propostas de cambio e tomar decisións que acheguen para mellorar as realidades comunitarias dos grupos meta no ámbito da súa saúde sexual e a súa saúde reprodutiva, tal e como expresan os propios participantes nas formacións: "Nós cremos moi necesario ter a oportunidade e a opción de aplicarnos a proba de VIH, a nós gustaríanos porque sentiriamos máis seguros, ademais así saberiamos que medidas tomar ante calquera resultado xa sexa positivo ou negativo, pero iso só saberiámolo se nos facemos a proba" (Comunidade Pueblo Nuevo).

A idea de aplicarse a proba de VIH fixo que se xerase unha reflexión entre o grupo de homes sobre a pertinencia de levar a cabo esta acción: "Antes eu podía pensar que cando alguén saía afectado, todo o mundo íase a dar conta, pero agora sei que non é así; sei que existe un coido co manexo da información, ademais! non se trata de temer ao que dirán, trátase de coidarnos e facelo ben, non só por nós senón tamén por quen queremos" (Comunidade Pueblo Nuevo).

Fomentar o coidado da saúde sexual e a saúde reprodutiva inclúe accións informativas así como preventivas ante os riscos que se poden dar neste ámbito. Ir en contra do imaxinario social e atender responsablemente a sexualidade, desaprendiendo a forma en que foron educados non é sinxelo, pero segue sendo un labor asumido polas persoas participes de espazos como os ofrecidos nos talleres: "Non é fácil ser responsable, recordo cando era novo e mediamos o nivel de hombría pola cantidade de mulleres que chegabamos a ter, hoxe en día se transmitimos iso aos nosos fillos só dariámoslle a mensaxe de ser machistas, irresponsables e os orillaríamos a exporse ante calquera infección das moitas que existen" (Comunidade Pueblo Nuevo).