Inicio > Noticias > Os grupos de mulleres comunitarias reflexionan acerca das desigualdades e inequidades respecto da saúde sexual e saúde reprodutiva en El Viejo
Ago
Módulo IV: “Determinantes sociais na vida sexual e reproductiva das mulleres”
Fundación Mujeres - Delegación Galicia
Dentro dos obxectivos a traballar coas mulleres das comunidades no Curso de xénero e dereitos humanos está identificar inequidades que determinan o acceso desigual ao poder e aos recursos e que crea condicións que sitúa ás mulleres en risco de ter problemas de saúde, limitando o seu acceso á atención sexual e reprodutiva dentro ou fóra do fogar

No marco do proxecto “Prevención de la Violencia de Género y mejora de la Salud Sexual y Reproductiva de las mujeres en 10 comunidades de El Viejo, Chinandega (Nicaragua) Fase 2", cofinanciado pola Xunta de Galicia e executado por APADEIM e Fundación Mujeres, están a impartirse os talleres formativos correspondentes ao módulo IV "Determinantes sociais na Vida Sexual e Reprodutiva das Mulleres", concretamente os referidos á temática "Desigualdades e inequidades na Saúde Sexual e Reprodutiva", aos grupos de mulleres das distintas comunidades de El Viejo.

O curso de formación en xénero e dereitos humanos, impartido ás mulleres nas comunidades, é un espazo importante para reflexionar sobre as situacións de violencia nas que moitas mulleres estiveron inmersas e cuxa ruptura depende, en gran medida, dos procesos de empoderamiento persoal que cada unha está a realizar e fortalecendo nas sesións ou encontros formativos do proxecto.

Dentro dos obxectivos principais desta rolda de formación está promover nelas a reflexión activa en relación ás causas e efectos das situacións violentas que se desenvolven nas súas contornas inmediatas, familiares e comunitarias, referidos especificamente ao ámbito da saúde sexual e a saúde reprodutiva. Dita reflexión, guiada desde as experiencias particulares e colectivas entre mulleres, deu lugar a que sexan elas mesmas quen asuman o control das súas vidas, achegando desta forma á súa autocuidado e á toma de medidas preventivas sobre a súa saúde sexual e reprodutiva.

Así mesmo, as accións formativas teñen como referencia o enfoque constructivista, desde o cal as mulleres asumiron o rol de transmitir as súas experiencias e impulsar con iso futuras accións de cambio nas súas vidas, facéndose conscientes, ademais, de que as inequidades e desigualdades no ámbito da saúde sexual e reprodutiva son parte dunha mestura de afectacións persoais e sociais, que adoitan ser comúns na vida de moitas mulleres.